Miasto i Gmina Gniew

Treść strony

Wieści z SP1

Przedstawiamy Państwu wiadomości nadesłane ze Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana III Sobieskiego w Gniewie. Tym razem uczniowie m.in. obchodzili andrzejki, uczyli się poprawnej wymowy i walczyli z nałogami.

1.

Andrzejki kojarzymy z wieczorem wróżb, które przypadają w nocy z 29 na 30 listopada, tj. w wigilię świętego Andrzeja. Uczniowie klasy VIc postanowili tegoroczne „andrzejki” świętować nieco inaczej - ze swoimi podopiecznymi, czyli kolegami i koleżankami z Ib. Szóstoklasiści zorganizowali wspólne zabawy związane zarówno z laniem wosku, losowaniem, przedmiotów, których symboliczne znaczenie miało przepowiedzieć przyszłość. 45 minutowe atrakcje z wróżbami były kolejnym dowodem integracji uczniów mających zaledwie 7 lat z 12 latkami. Uśmiech na twarzach tych najmłodszych był najlepszą oceną i odpowiedzią, że takie chwile potrzebne są każdemu. Swoje andrzejki obchodziły też klasy VI b, VI a, Ia i III e.

2.

Nadrzędnym celem zajęć logopedycznych jest stymulowanie rozwoju mowy, kształtowanie prawidłowej wymowy, zapobieganie wadom artykulacyjnym, korekta wad, a także nauczenie mowy w przypadku jej braku lub utraty. By zadbać o poprawną komunikację uczniów, kolejny rok prowadzone są w szkole zajęcia logopedyczne finansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego "Dziecko najlepsza inwestycja". W ramach tych spotkań usprawnia się u dzieci narządy artykulacyjne, ćwiczy swobodny oddech, słuch fonematyczny oraz wywołuje prawidłowy wzorzec głoski i realizowanie go w ciągu mownym. Zajęcia odbywają się grupowo, w pełni wyposażonym gabinecie logopedycznym. Dzięki dofinansowaniu unijnemu dzieci mają możliwość korzystania z komputera, tablicy interaktywnej i interfejsu fonicznego. Przybyło też sporo dmuchajek, gier i wiele ciekawych pomocy dydaktycznych. Aby uatrakcyjnić ćwiczenia, zajęcia odbywały się też w Sali Doświadczania Świata. Miejsce to bardzo pozytywnie wpłynęło na dzieci, mogły się wyciszyć wśród światłowodów, wybrzmiewać głoski do mikrofonu jak też ćwiczyć artykulatory przed tunelem lustrzanym. -Mam nadzieję, że zajęcia umożliwią dzieciom poprawną komunikację z otoczeniem, pozwolą na swobodę wypowiedzi i wzmocnią chęć konwersacji. Pamiętajmy jednak, że wszystko to jest możliwe dzięki współpracy i wspomaganiu rodzica. Lepsze i szybsze efekty osiąga się, gdy ćwiczymy 15 minut dziennie, aniżeli raz w tygodniu dwie godziny. Systematyczne powtarzanie zleconego materiału wyrazowego przez logopedę, pozwoli na automatyzację prawidłowej wymowy i posługiwanie się nią w swobodnej mowie spontanicznej- tłumaczy Małgorzata Jeleniewsk.

3.

Uczniowie świetlicy popołudniowej w Kursztynie podczas zajęć w 28 listopada przygotowali prace konkursowe - plakaty pod hasłem: "Nie pal przy mnie, proszę" zorganizowanym przez Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny w Tczewie w ramach obchodów Światowego Dnia Rzucenia Palenia. Celem konkursu było wyrażenie w formie plastycznej skutków zdrowotnych biernego i czynnego palenia tytoniu, jak również promowanie i upowszechnianie wśród dzieci zdrowego stylu życia wolnego od dymu tytoniowego. Wykonanie plakatu poprzedziły zajęcia teoretyczne o skutkach nałogu i jego wpływie na nasze życie. Dzieci z chęcią przystąpiły do pracy, miały głowy pełne pomysłów. Opiekunowie mają nadzieję, że teoria pójdzie w parze z praktyką i podopieczni nie sięgną w życiu po papierosa, który szkodzi zdrowiu i skraca życie, jak też będą unikali towarzystwa palącego papierosy, żeby nie zostać biernymi palaczami.

4.

Ruszyła tegoroczna akcja Góra Grosza - to już XVIII edycja! Uczniowie należący do Samorządu Uczniowskiego zbierają pieniądze w czasie przerw na boisku szkolnym. Celem jest pomoc potrzebującym dzieciom, które nie wychowują się w swojej rodzinie. -Liczymy na Was: pamiętajcie, że każdy grosz się liczy!- zachęca Samorząd Uczniowski.

5.

Taniec to przede wszystkim dobra zabawa i uśmiech na twarzy. Wiedzą o tym uczniowie SP1 w Gniewie, którzy rozpoczęli następną sesję „tanecznych piątków” odliczając piątki, które pozostały do świąt. Na długiej przerwie uczniowie spotykają się na boisku szkolnym i tańczą do rytmu znanych i lubianych piosenek. Przypominamy wszystkim uczniom i nauczycielom o wspólnych tanecznych spotkaniach w piątki na długiej przerwie kiedy boisko staje się parkietem tanecznym. Święta już tuż, tuż.

6.

W poniedziałek 20 listopada nasza klasa zamieniła się we wspaniałą salę koncertową. Na zajęciach umuzykalniających odbył się KLASOWY KONKURS PIOSENKI PATRIOTYCZNEJ. Na scenie ustawionej z ławek występowali uczniowie III e. Niektórzy mieli taką tremę, że bali się śpiewać do mikrofonu, ale wspaniale bawili się jako publiczność. Wszyscy występujący śpiewali pięknie, i w nagrodę otrzymali literkę "A", natomiast Kinga Czechowska i Szymon Bafia okazali się bezkonkurencyjni. Zdobyli I miejsce - literkę "A!" oraz gromkie brawa. -Gratuluję moim uczniom odwagi i zdolności- podsumowuje konkurs wychowawczyni Maria Dziki

7.

Uczniowie uczęszczający na zajęcia projektowe „Dziecko najlepsza inwestycja”, które realizowane są w z pozyskanych środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2014 – 2020, postanowili tym razem przeprowadzić doświadczenia z wykorzystaniem owoców i warzyw. Sprawdzając wnętrze owoców: jabłka, orzecha, papryki i innych – dowiedzieli się o liczbie nasion i smaku owocni. Ponadto pozyskana wiedza z wielu źródeł popularnonaukowych pozwoliła młodym przyrodnikom na jednoznaczne stwierdzenie, że owoce (łac. fructus) zawierają w sobie wartości odżywcze i witaminy niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Także wywar z czerwonej kapusty stał się dla młodych naukowców bezpiecznym płynem do wykonania bardzo efektownych eksperymentów charakteryzujących się zmianą barwy z wykorzystaniem substancji codziennego użytku – np. octu, proszku do prania, mydła itp. Liczne doświadczenia wykonane na zajęciach projektowych przyczyniły się tym razem do wyjaśnienia terminu tajemniczo brzmiącej i barwnej skali wskaźnikowej pH.

8

Z takim hasłem oswoili się uczniowie klas drugich, którzy w piątkowe popołudnie, 24 listopada, uczestniczyli w warsztatach pt. „Piramida Zdrowego Wyboru”. Przedstawiciele – specjaliści ds. żywienia z Instytutu Żywienia i Rozwoju ELIGO, w ramach programu „Warzywa i mleko w szkole”, starali się uświadomić młodym słuchaczom zasady prawidłowego odżywiania się i zwiększenia aktywności fizycznej, która jednocześnie przyczynia się do wyzwolenia hormonu szczęścia. Pamiętając o tych jakże ważnych zasadach drugoklasiści ze Szkoły Podstawowej im. Jana III w Gniewie, która należy do sieci Szkół Promujących Zdrowie, będą mogli jednoznacznie stwierdzić: Jestem WAŻNY – dbam o siebie!

9.

Uczniowie klas IV,V i VI z SP 1 wykonują na zajęciach komputerowych animacje w programie Pivot Animator.  Jest to prosty program graficzny do tworzenia animacji 2D tzw. „patyczkowych ludzików”. Program jest intuicyjny w obsłudze, zatem animacja powstaje z sekwencji klatek, które autor tworzy jedna po drugiej. Program daje możliwości "ożywiania" swojej wyobraźni tworząc dowolne historie.

Data publikacji: 2017-12-04 14:26
  • Wieści z SP 1
  • Wieści z SP 1
  • Wieści z SP 1

« wstecz

Dofinansowanie

  • MAC

Strona sfinansowana została ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, w ramach konkursu na budowę strony internetowej oraz dostosowanie jej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Data publikacji: 2015-12-14 12:15

Kontakt

[obiekt mapy] Lokalizacja urzędu na mapie
Fotokod - wizytówka Urzędu Miasta i Gminy Gniew

Urząd Miasta i Gminy Gniew
Plac Grunwaldzki 1, 83-140 Gniew
pon., wt., czw. 7.30-15.30
śr. 7.30-17.00
pt. 7.30-14.00
tel. 58 530 79 19;
fax 58 530 79 40
e-mail: sekretariat@gniew.pl
DANE DO FAKTURY
Gmina Gniew
NIP 593 10 05 516
REGON 191675296

Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /34gu04waml/skrytka

Referaty UMiG Gniew

Informator teleadresowy

Data publikacji: 2015-09-03 15:11

SOZP

Projekty finansowane z Unii Europejskiej

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.