Miasto i Gmina Gniew

Treść strony

Spiszmy się dla Polski

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań rozpoczyna się już 1 kwietnia. Udział w spisie jest obowiązkowy. Jego realizacja zaplanowana jest do 30 czerwca, z możliwością wydłużenia do 30 września. Spis obejmie wszystkich mieszkańców Polski – zarówno Polaków, jak i cudzoziemców, a także stałych mieszkańców Polski przebywających w czasie spisu za granicą.

Jak dokonać spisu?

Podstawową metodą spisu jest samospis przez Internet, którego można będzie dokonać za pośrednictwem strony www.spis.gov.pl. W przypadku braku możliwości dokonania samospisu internetowego należy zadzwonić na infolinię: 22 279 99 99 i spisać się przez telefon. Brak dokonania spisu przez Internet oraz telefon, skutkować będzie podjęciem kontaktu telefonicznego lub bezpośredniego przez rachmistrza w celu przeprowadzenia spisu. W przypadku wizyt domowych zachowane będą wszelkie zasady sanitarno-epidemiczne tj. zasłanianie ust oraz nosa, dezynfekcja rąk oraz utrzymywanie dystansu społecznego. 

Ponadto w Urzędzie Miasta i Gminy w Gniewie zostanie utworzone stanowisko komputerowe przeznaczone do dokonania internetowego samospisu.

Jakie informacje przekazać?

Każda osoba objęta spisem jest zobowiązana udzielić szczegółowych informacji z zakresu takich dziedzin jak: niepełnosprawność, demografia, aktywność ekonomiczna, wykształcenie, migracje, charakterystyka etniczno-kulturowa, gospodarstwa domowe i rodziny, a także stan i charakterystyka zasobów mieszkaniowych. Informacje za osoby małoletnie przedstawiają ich opiekunowie prawni.

Ustawowy obowiązek

Zgodnie z ustawą o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. nie można odmówić przekazania danych. Dane jednostkowe zbierane i gromadzone w badaniach przeprowadzanych w ramach statystyki publicznej są poufne i podlegają szczególnej ochronie. Pracownicy statystyki publicznej są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Zebrane dane posłużą do prowadzenia statystyk i analiz. Warto podkreślić, że na podstawie sporządzonych statystyk i analiz będą podejmowane najważniejsze decyzje dotyczące kwestii gospodarczych i społecznych.

Podstawą prawną do przeprowadzenia Spisu jest Ustawa z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. Każde z państw członkowskich Unii Europejskiej jest zobowiązane do przedstawienia wyczerpujących danych dotyczących ludności i mieszkań. Działanie należy ponawiać co 10 lat. Poprzedni spis ludności przeprowadzono w 2011 roku.

Poniżej przedstawiona zostaje część pytań, na które należy odpowiedzieć podczas wypełniania ankiety spisowej:

  • liczba izb w mieszkaniu, rodzaj paliwa stosowanego do ogrzewania mieszkania, wyposażenie mieszkania w urządzenia techniczno-sanitarne, wyposażenie budynku w urządzenia techniczne, powierzchnia użytkowa mieszkania, rodzaj pomieszczeń mieszkalnych, stan zamieszkania mieszkania, rok wybudowania budynku;

  • narodowość – przynależność narodowa lub etniczna, język, którym posługują się osoby w kontaktach domowych, wyznanie – przynależność do kościoła lub związku wyznaniowego;

  • okres zamieszkania w obecnej miejscowości, miejsce poprzedniego zamieszkania w Rzeczypospolitej Polskiej, fakt przebywania kiedykolwiek za granicą, rok przyjazdu albo powrotu do Rzeczypospolitej Polskiej;

  • samoocena niepełnosprawności, orzeczenie o niepełnosprawności, stopniu niepełnosprawności lub niezdolności do pracy, grupy schorzeń powodujące trudności w wykonywaniu codziennych czynności;

  • bieżący status aktywności zawodowej – pracujący, bezrobotni, bierni zawodowo, lokalizacja miejsca pracy, zawód wykonywany, wymiar czasu pracy.

Chcesz dowiedzieć się szczegółowo, o co zostaniesz zapytany podczas spisu? Zapoznać się z ustawą spisową? Chcesz zweryfikować rachmistrza? Wejdź na spis.gov.pl i bądź na bieżąco! Od 15 marca wszelkie pytania oraz wątpliwości można zgłaszać na specjalnej infolinii Urzędu Statystycznego pod numerem 22 279 99 99.

Data publikacji: 2021-03-17 11:07
  • Spis powszechny ludności

« wstecz

Dofinansowanie

  • MAC

Strona sfinansowana została ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, w ramach konkursu na budowę strony internetowej oraz dostosowanie jej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Data publikacji: 2015-12-14 12:15

Kontakt

[obiekt mapy] Lokalizacja urzędu na mapie
Fotokod - wizytówka Urzędu Miasta i Gminy Gniew

Urząd Miasta i Gminy Gniew
Plac Grunwaldzki 1, 83-140 Gniew
pon., wt., czw. 7.30-15.30
śr. 7.30-17.00
pt. 7.30-14.00
tel. 58 530 79 19;
fax 58 530 79 40
e-mail: sekretariat@gniew.pl
DANE DO FAKTURY
Gmina Gniew
NIP 593 10 05 516
REGON 191675296

Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /34gu04waml/skrytka

Referaty UMiG Gniew

Informator teleadresowy

Data publikacji: 2015-09-03 15:11

SOZP

Projekty finansowane z Unii Europejskiej

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.