Miasto i Gmina Gniew

Treść strony

Z życia SP Gniew

Przedstawiamy dziś państwu kilka wiadomości, które otrzymaliśmy ze Szkoły Podstawowej im. Jana III Sobieskiego w Gniewie. Zachęcamy do lektury.

XVII KONKURS RECYTATORSKI POEZJI MARII KONOPNICKIEJ

We wtorek, 23 maja, ośmioro uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Jana III Sobieskiego uczestniczyło w konkursie w Nowej Cerkwi. Ogólnie w konkursie wzięło udział 45 recytatorów z siedmiu szkół. Uczestnicy zaprezentowali wysoki poziom umiejętności i zdolności.
W kategorii klas I – III wyróżnienie zdobyła uczennica klasy IIe Kornelia Kossecka. Otrzymała zwycięski dyplom oraz nagrodę książkową. Kategoria klas IV – VI przyniosła reprezentantom z Gniewu podwójne zwycięstwo. Wyróżnienie otrzymała Dorota Langowska uczennica klasy IVb, natomiast Olga Mozgiel uczennica klasy VIb zdobyła I miejsce.
Uczestniczki otrzymały dyplomy oraz nagrody książkowe. Pozostali reprezentanci gniewskiej szkoły to: Antonina Brzezińska, Milena Janicka, Karolina Dominikowska, Julia Guss i Katarzyna Andres. Dziewczynki otrzymały dyplomy za udział oraz maskotki.
Uczestnictwo w konkursie uwrażliwiło młodych ludzi na bogactwo i piękno języka literackiego w poezji Marii Konopnickiej oraz stworzyło okazję do współpracy z innymi szkołami.

SZKOLNY KONKURS KALIGRAFICZNY

Uczniowie klas IV we wtorek, 23 maja, wzięli udział w szkolnym konkursie kaligraficznym. Dzieci zmagały się z niełatwym zadaniem polegającym na przepisaniu tekstu wiersza Juliana Tuwima pt. „Spóźniony słowik”. W konkursie wzięło udział szesnastu uczniów. Zabawa miała na celu zachęcić uczniów do kształtnego, proporcjonalnego, czytelnego i estetycznego pisania. Zadanie okazało się wyzwaniem nawet dla uczniów mogących pochwalić się ładnym charakterem pisma. Chodziło bowiem nie tylko o estetykę pisma, ale także o właściwe rozmieszczenie tekstu na kartce papieru bez liniatury.
Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród już w czerwcu.

BEZ UŻYWEK SZCZĘŚCIE JEST MOŻLIWE 

Uczniowie świetlicy popołudniowej w Kursztynie wzięli udział w dwóch konkursach plastycznych. Pierwszy był zorganizowany przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gniewie pod tytułem "Bez używek szczęście jest możliwe". Uświadomić miał on dzieciom znaczenie zgubnych skutków uzależnień nikotyną i innymi używkami. Kolejny konkurs dotyczył znajomości twórczości Marii Konopnickiej i był pod patronatem Szkoły Podstawowej w Nowej Cerkwi. Wspólnie czytano wiersze pisarki, a następnie wykonywano prace wykorzystując różne techniki plastyczne. -Nie znamy jeszcze wyników konkursów, ale wspólnie spędzony czas podczas tworzenia prac rozwinął wyobraźnię dzieci i mamy nadzieję, że nauczył przede wszystkim pracy zespołowej i estetyki wykonywanych prac- tłumaczą panie M. Jeleniewska i T. Borecka.

W ZGODZIE Z NATURĄ 

W dniach 22-24 maja uczniowie klasy VIA pod hasłem "W zgodzie z naturą" przebywali na biwaku w Borach Tucholskich. Pierwszego dnia pieszo przemierzyli 16 kilometrów, aby poznać historię powstania Lubichowa, tam zwiedzili między innymi kościół z XVI wieku i poszerzyli wiedzę o tradycjach i zwyczajach kociewskich. Kolejnego dnia obejrzeli Dworek Modrzewiowy z XVII wieku w Szteklinie, w którym mieszkały hrabina Czartoryska czy Beata Tyszkiewicz. Uczniowie obejrzeli też Dworek Rycerski .Tego dnia przebyli 10 kilometrów, by zobaczyć najpiękniejszą florę świata w Arboretrum Wirty. Podziwiali niezwykłe okazy i byli pod wielkim wrażeniem, że w jednym miejscu można zgromadzić tak różnorodną roślinność. Każdą wolną chwilę spędzano na świeżym powietrzu korzystając z dóbr natury, grano w piłkę, zorganizowano podchody i ognisko. Nie mogło się także obyć bez grillowania. Przy dźwiękach gitary śpiewano znane utwory. Czas na biwaku minął bardzo przyjemnie i zdrowo.

SZKIEŁKO I OKO MĘDRCA MÓWIŁO DO NICH SILNIEJ NIŻ CZUCIE I WIARA

„Badacze przyrody” – grupa realizująca zajęcia rozwijające z przyrody w roku szkolnym 2016/2017 w ramach projektu „Dziecko najlepsza inwestycja”, zakończyła 60 godzin zmagań się z tajnikami przyrody. Założenie, które przyświecało realizacji każdego spotkania z uczniami to hasło - „Uczyć się, jak się uczyć”. Dzięki takiemu podejściu każdy uczestnik nie tylko zdobywał konkretną wiedzę, ale również nabywał umiejętności samodzielnego i logicznego myślenia oraz potrafił wyciągać wnioski z przeprowadzonych doświadczeń i eksperymentów. Podobną tezę głosił także Albert Einstein, uważał, iż trzeba doskonalić samodzielne poszukiwanie. Twierdził, że: prawdziwym zadaniem nauczyciela - nie jest dostarczanie odpowiedzi, ale stymulowanie pytań i zachęcanie do samodzielnych poszukiwań.
Bardzo ważną rolę na proces realizacji programu zajmowało oddziaływanie środków dydaktycznych. Ich użycie miało dostarczyć różnorodnych bodźców tworzących w wyobraźni obrazy poznawanej rzeczywistości, które wywoływały w umyśle odbiorcy/ucznia klasy piątej odpowiednie operacje myślowe, te zaś objawiały się w postaci reakcji. Proces ten można zapisać w następującej formie: S-O-R, gdzie S oznacza bodziec, O - operacje, R - reakcje. Wykorzystane środki dydaktyczne pełniły zatem funkcję: ilustracyjną, informacyjną, inspirującą oraz poszukującą.
Przybliżanie zagadnień przyrodniczych uczniom biorącym udział w projekcie było zasadne tylko wtedy, jeśli wykorzystywano do „uczenia się” różne narządy zmysłów. Potwierdzeniem tego faktu jest spędzenie ostatnich 2 godzin projektowych w sali polisensorycznej. Nowa Sala Doświadczeń Świata - przeznaczona do realizacji zajęć z terapii, stała się ogromną atrakcją również dla „Badaczy przyrody”. Pani Hanna Pietrusińska współuczestniczyła w zajęciach kończących projekt i zademonstrowała młodym naukowcom przeznaczenie wyspecjalizowanych urządzeń i przedmiotów pobudzających aktywność poznawczą, które również wykorzystuje w swojej codziennej pracy z uczniami. Wieloraka stymulacja różnych narządów zmysłu, dowiodła jaką ważną rolę odgrywają one w poznawaniu przyrody. Uwieńczeniem kończących się zajęć rozwijających z przyrody było otrzymanie przez każdego uczestnika certyfikatu/świadectwa potwierdzającego aktywność ucznia, który z zainteresowaniem poznawał świat oraz rozwijał własne kompetencje.

 

Data publikacji: 2017-05-29 14:17
  • Z życia SP Gniew
  • Z życia SP Gniew
  • Z życia SP Gniew

« wstecz

Dofinansowanie

  • MAC

Strona sfinansowana została ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, w ramach konkursu na budowę strony internetowej oraz dostosowanie jej do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Data publikacji: 2015-12-14 12:15

Kontakt

[obiekt mapy] Lokalizacja urzędu na mapie
Fotokod - wizytówka Urzędu Miasta i Gminy Gniew

Urząd Miasta i Gminy Gniew
Plac Grunwaldzki 1, 83-140 Gniew
pon., wt., czw. 7.30-15.30
śr. 7.30-17.00
pt. 7.30-14.00
tel. 58 530 79 19;
fax 58 530 79 40
e-mail: sekretariat@gniew.pl
DANE DO FAKTURY
Gmina Gniew
NIP 593 10 05 516
REGON 191675296

Adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej: /34gu04waml/skrytka

Referaty UMiG Gniew

Informator teleadresowy

Data publikacji: 2015-09-03 15:11

SOZP

Projekty finansowane z Unii Europejskiej

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.